Återbetalnings- och returpolicy

Tack för att du valde Vitaminbolaget. Vi är stolta över att tillhandahålla högkvalitativa produkter och tjänster till våra uppskattade kunder. Om du av någon anledning inte är nöjd med ditt köp erbjuder vi en enkel återbetalning och returpolicy för att säkerställa din kundnöjdhet. 

Vid köp av varor från oss har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du mottog varan (ångerrätt). För att din retur skall bli godkänd måste produkten och produktförpackningen vara i oförändrat skick, det vill säga oskadad i obruten förpackning. Är produkten öppnad eller testad kan vi tyvärr inte godkänna en retur på grund av hygieniska skäl.

30-dagars returpolicy:

30 dagars returpolicy, vilket innebär att du har 30 dagar på dig att begära en retur efter att du mottagit din vara. För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd, i samma skick som du fick den och i originalförpackningen. Vänligen inkludera den ursprungliga orderbekräftelsen eller följesedeln när du returnerar en vara. Vid ångrat köp kontaktar du kundservice på info@vitaminbolaget.se för att få en retursedel. Vi återbetalar inte för eventuella egna portoutlägg.

Öppet köp/Bytesrätt/Reklamation hos Vitaminbolaget

Vi följer lagar om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Enligt distansavtalslagen har du rätt att returnera felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Vid eventuella fabrikationsfel på produkten, strävar vi efter att ersätta produkten med en ny likadan eller en nyare variant om produkten är utgången ur sortimentet. Observera att garantin inte täcker förslitningsskador.

Vi tillhandahåller en retursedel och debiterar 99 :- för denna.

Hur man initierar en retur:

Kontakta oss: Innan du returnerar några varor, vänligen kontakta vårt returteam på info@vitaminbolaget.se för att initiera returprocessen.

Packa föremålet: Packa föremålet säkert i originalförpackningen, inklusive eventuella tillbehör om du har tillhandahållit.

Hur returnerar jag en vara hos Vitaminbolaget?

För att retur, bytesrätt eller öppet köp ska vara möjligt, måste varan vara i samma skick som vid leverans.

Avgift: En avgift på 99 :- debiteras för retur.

Vid behov av reklamation: Vid eventuell reklamation är du välkommen att kontakta oss på info@vitaminbolaget.se.

  • Ämne: Ditt ordernummer
  • Bilaga: Vänligen bifoga bilder på eventuella skador. Vid icke-synliga skador, vänligen skicka in en video eller beskriv skadan i textform.

Återbetalningsprocessen:

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.

Om din retur godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på din ursprungliga betalningsmetod inom 30 arbetsdagar.

Ej återbetalningsbara föremål:

Vissa varor är ej återbetalningsbara, inklusive:

Öppnade eller använda produkter
Gåva

Skadade eller defekta föremål:

Om du får en skadad eller defekt vara, vänligen kontakta oss omgående på info@vitaminbolaget.se med detaljer och bilder på problemet. Vi kommer att arbeta för att lösa problemet snabbt.

Kontaktinformation:

Maila: info@vitaminbolaget.se
Adress: Peter Möllers Väg 7, 31277 Skottorp, Sverige
Mailsupport: Måndag - Söndag, 09:00 - 17:00

Vänligen observera din undersökningsplikt som konsument. Det är viktigt att granska varan innan eventuell plombering som plast och lappar tas bort.